treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
S/G/4222/ML - Projekt witraża - scena figuralna wyobrażająca Trójcę Św.  i personifikacje czterech pór roku. Zamknięty półkoliście prostokąt podzielony na kwadratowe kwatery. W partii półkola na niebieskim tle zielone główki puttów. Poniżej, w centrum złote Oko Opatrzności ze skrzydłami po bokach i błękitną, pokrytą złotymi gwiazdami sferą  w środku. Na oku i sferze napis: JAM JEST KTÓRYM JEST. Po lewej tronujący Chrystus w czerwonej szacie, po prawej gołębica Ducha 
Świętego. Niżej personifikacje pór roku w postaci młodych dziewcząt. Od lewej - Wiosna wśród kwiatów, Lato ze snopem zboża, Jesień zbierająca owoce i Zima przy pokrytym śniegiem krzewie. W kwaterach dolnych - po lewej - starzec z kosą i klepsydrą (personifikacja czasu), po prawej kobieta i dziecko, między nimi, w środku wśród ornamentów dwie tarcze herbowe cechu  rzeźników z głowami wołów. Po bokach tarcz topory. Po bokach napis: KAPLICE TE BONERÓW ODNOWIŁ I OZDOBIŁ POBOŻNĄ MYŚLĄ WIEDZIONY CECH RZEŹNIKÓW I MASARZY, 1931

Trójca Święta -  Pory roku

Mehoffer, Józef

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

Ujęcie od strony drugiej. Bok rzeźby. Kolor szaro-beżowy. Postać kobiety z głową skierowaną w lewo i w tył. Kobieta odziana jest w tunikę. Gołe nogi skierowane w stronę widza. Ubranie odsłania jej lewą rękę oraz lewą stronę pleców. Włosy na głowie spięte w kok i spływające po plecach. W tle widać tarasy za Pałacem i drzewa parkowe.

Flora (Wiosna)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Scena zjazdu ukazana na wzgórzu; od lewej budynek karczmy z siedzącymi przed nią postaciami; po prawej szereg pojazdów konnych, jeździec oraz kilka postaci odwróconych tyłem do widza.
Koloryt szary, monochromatyczny, z lekką domieszką brązu oraz żółci światełek okiennych i przypojazdowych.

Zjazd przed karczmą

scena rodzajowa

Chełmoński, Józef

1877

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana figurka ptaka na cokole z postaci ludzkich - Ujęcie z lewego boku. Drewniana figurka ptaka ze skrzydłami ułożonymi wzdłuż tułowia, stojącego na głowach zwróconych do siebie plecami pięciu postaci ludzkich. Postaci, tworzące cokół, przedstawione statycznie, w formie zgeometryzowanej.

Calao i postaci przodków

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewninany pojemnik na tytoń z pokrywką - Ujęcie z przodu. Drewniany pojemnik na tytoń z pokrywą, na której znajduje się rzeźbiona, siedząca postać.

Pojemnik na tytoń z pokrywką

nieznany

między 1972 — 1973

Muzeum Narodowe w Szczecinie

martwa natura - ujęcie z przodu; Kompozycja w kształcie stojącego prostokąta, w tonacji ugrów z plamami żółci i zieleni, od góry z pionowym ciemniejszym akcentem przedstawiającym dużego ptaka o kolorowej główce. Od połowy wysokości obrazu w dół przewaga barw chłodniejszych, jasnych popieli z domieszką czerni, fioletów, szmaragdowej zieleni i niebieskiego - przedstawiających rozłożone skrzydło ptaka i serwety na stole, po prawej stronie obrazu. Mocne plamy żółci i czerwieni na stole przedstawiają owoce. W partii dolnej, najciemniejszej - podłoga. Brązy łamane niebieskimi i zielonymi, z jasną, silnie wyeksponowaną plamą ugru przy prawej krawędzi - noga od stołu równoważąca przeciwległą ciemną plamę ptaszej szyi na jasnym tle.

Wnętrze

martwa natura

Nacht-Samborski Artur

między 1960 — 1964

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czarno-biała grafika prezentująca stocznię szczecińską - Ujęcie z przodu całego arkusza. Widok budynków dziedzińca górnego stoczni

Grafika: Widok stoczni

Friedrich Kallmorgen

1880 — 1890

Muzeum Narodowe w Szczecinie

metalowa maszyna do pisania z czarnym korpusem - Ujęcie z przodu; Metalowa maszyna do pisania  z czarnym korpusem. Klawisze okrągłe, określenia czcionek czarne na białym papierze, pod przezroczystą osłoną z tworzywa. Część napisów wymieniona. Siedem czcionek nieoryginalnych (2,v,t,g,6,b,n). Korpus pomalowany na czarno. Napisy są w kolorze srebrzystym. Regulator oporu klawiszy jest ukręcony, ułamana jest jedna z podpórek papieru. U spodu maszyny znajdują się dokręcone kauczukowe nóżki w kształcie prostopadłościanów.

Maszyna do pisania

Stoewer, Actiengesellschaft, Stettin, Gruenhof.

1926 — 1931

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 97 obiektów

Kolekcje

43

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd